2011-05-31  22:09:50

Stall 1 - Näst sista dagen tillsammans


Startade min hästdag med att åka ut till Trulle och bara vara med honom. Ryktade i nästan två timmar, klippte manen, svansen osv. Bara myste. Han själv var verkligen mysig i dag, han brukar annars ha svårt att stå still men i dag stod han bara och njöt.

Det är verkligen som man säger att "man inser inte hur mycket man älskar någon förrän man ska skiljas åt". Jag har aldrig riktigt sett Trulle som en av de där hästarna som jag verkligen älskar, jag har aldrig sagt att jag älskar honom men det gör jag. Han är en sådan underbar ponny och individ och jag kommer aldrig att glömma honom.

Vi delar så otroligt många minnen tillsammans, trots att vi bara fick lite drygt ett år med varandra. Alla galna uteritter, hoppträningar där han överraskat oss alla, gånger då ahn hoppat ut ur paddocken och hagen. Trulle har aldrig gett oss en lugn stund men ärligt talat kan jag inte klaga, för han har gett oss så otroligt mycket glädje också.

Älskade lilla skrutten. Allt det här känns bara så fel men det går helt enkelt inte att vänta längre. Han har varit halt i månader och slagit upp skadan gång på gång. Det som vi bara trodde var en liten vrickning... Visst skulle han kunna gå som promenad-/sällskapshäst men han skulle vantrivas med det livet. Jag har aldrig stött på en häst med den här energin och han skulle aldrig nöja sig med att bara luffa runt... Så hur hemskt det än känns var det här beslutet det enda rätta.


Eleonor
PUBLICERAT: 2011-05-31, 22:55:26 | URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Tråkigt att höra. Men som du skrivit så är något så fel så rätt i slutändan iallafall...


mathilda
PUBLICERAT: 2011-05-31, 22:58:29 | URL: http://mathildablomberg.blogg.se/

<3!


Anna
PUBLICERAT: 2011-05-31, 23:00:38 | URL: http://annawerner.blogg.se/

det är aldrig lätt att ta sådana beslut. Men han är fin, jätte fin.. <3


Samuel Blomberg
PUBLICERAT: 2011-06-02, 20:25:16 | URL: http://najjethebest.bloggplatsen.se

Så fin!<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: