2011-05-31  23:10:08

Stall 3 - Provridning

Efter att jag varit på Nygård åkte jag vidare för provridning av Zabina, ett litet fuxsto på 8 år. Väldigt grön för sin ålder, men likväl en trevlig häst att rida. Till en början höll hon på och testade mig ganska mycket, ville inte gå framåt osv. men hon var absolut inte omöjlig, ett typiskt fuxsto helt enkelt...

Efter ett tag blev hon dock mer framåt och började lyssna allt mer på mina hjälper, så då var hon riktigt trevlig att rida. Hade rätt lätt för att skjuta ut bogarna så det fick man jobba mycket på men i övrigt var hon trevlig och käck. Gick från att vara loj och att testa mig till att bli riktigt pigg, så då var hon riktigt trevlig att rida. Trots att hon inte var särskilt stor fanns det en hel del galopp i henne och hon kändes betydligt större att rida än vad hon var.

Inte i världens bästa kondis och ganska betesrund, men annars kändes allt bra så nu kommer jag att börja hjälpa till med henne några dagar i veckan. Har rätt fullt upp med hästar nu även om Niko och Trulle inte är kvar, så det är skönt att kunna fokusera på det...


Hoppbloggen
PUBLICERAT: 2011-06-02, 22:25:34 | URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Spännande med en ny häst. Lär nog gå bättre och bättre om hon köpte dina hjälper efter ett pass. Blir spännande att se vilka framsteg hon gör!


alex - xelaaa.blogg.se
PUBLICERAT: 2011-06-02, 22:52:43 | URL: http://xelaaa.blogg.se/

Sv. Haha, stor nörd-stämpel på oss xD hihi!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: