2011-05-31  15:47:19

Stamtavlor

Någonting jag alltid intresserat mig för är stamtavlor, hingstar, stolinjer och så vidare, jag tycker verkligen att det är superintressant. Någon mer som är intresserad av just det? Tycker att det är jättetrist att både Challe och Kiara har okända stamtavlor, är så himla mycket roligare om man vet vad hästen härstammar från. Förutom dessa två så har jag haft "tur" och mest haft att göra med välstammade hästar.

Min favorithingst sedan något år tillbaka är Ustinov (e. Libero H - Nimmerdor - Marco Polo), som jag tycker är en helt fantastiskt fin hingst. Annars måste jag ju säga att jag ofta fastnar för Cardentoavkommor men också Robin Z (Mynta och Butterfly Flip är två av mina absoluta elithästar genom tiderna och sen hade jag ju min lilla Miranda också). Tycker även mycket om Stakkato och nu, efter att jag fick den äran att spendera tid med en av hans avkommor - Couleur Rubin.

På ponnysidan är jag löjligt förtjust i Dexter Leam Pondi, Connemaror är ju lite av en favoritras för mig och framförallt dessa franska är någonting jag fastnat för. Kantjes Umberto är en annan hingst som jag tycker är väldigt fin, har dock ingen större koll på hans avkommor.


Eleonor
PUBLICERAT: 2011-05-31, 16:11:00 | URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Jag tycker bara den svart/bruna blanka med "creme" i mitten är snyggast, de andra gillar jag inte.



Bra inlägg tho!


Martina
PUBLICERAT: 2011-05-31, 16:27:01

Lady är ju ganska lik sin pappa iaf :P


Gaia
PUBLICERAT: 2011-05-31, 17:13:10 | URL: http://www.iconadeironchi.blogspot.com

Hi from Italy!

what a beautiful blog!

http://www.bloglovin.com/en/blog/2264704/icona-dei-ronchi



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: