2011-05-22  17:56:23

Tävlingen!

Lilla lilla Appe.
Han är så skör mentalt. Han klarar inte att riva eller komma fel på ett hinder. För då vill han inte hoppa mer sen. Han har lite för stor kropp för sig själv, och har inte växt i sin kropp än. Och han har inte styrkan att hoppa nära eller långt ifrån och därför blir det konstiga språng, och det sätter sig mentalt i honom och därför hoppar han inte nästa hinder även om han kommer rätt. Det är inte lätt med hästar som är så känsliga mentalt... Och inte styrkan eller än.

Tävlingen gick bajs.

Han är världens snällaste häst att ha med sig på tävling, och till och med min pappa blev lite förtjust i honom. Han sa "Åh, vilken snäll häst"... Haha! När jag skulle brodda ur, så stog han och gosa med Appe, och dom lutade huvudena mot varandra hahaha!

90 cm - Franhoppningen gick bra! Över förväntan haha! Då stannade han nog ingen gång...
Sen på banan hoppade han 1an, sen rev han 2an och det är han ju väldigt känslig för som ni vet. Därför kunde han absolut inte hoppa 3an sen och stannade två gånger, sen stannade han på 4an. Han var inte framme för skänkeln alls så jag blev lite sur över att han typ ingorera mig men.

95 cm -
Ville stryka mig men de fick jag inte. Framhoppningen gick dåligt. Kom typ över räcket två gånger på 95 cm haha! Sen ville han inte.
Så sket i det.
På banan hoppade han stooort på 1an, och som ni vet så klarar han inte när det bli så och därför skulle han stanna på 2an, då blev jag lite arg på honom. Sen hoppade han den och sen stanna han på 3an. Då utgick jag istället för jag ville inte bråka mer med honom. Det är varken kul för mig eller honom när det blir så. Det ska ju vara kul att tävla, inte så att jag behöva tvinga honom när han ändå säkert gör sitt bästa.

Så vi får helt enkelt träna mycket banor, och övningar som stärker hans självförtroende. För det mesta sitter mentalt i honom, och det är ju inte jättelätt att träna bort, men vi får väl göra det bästa vi kan!
Nu vet jag iaf varför han stannar, inte för att vara dum (som jag trott lite ibland), utan för att han är osäker.
Min älskade lilla (stora) Appe.

Så nu ska vi träna för fullt!!! Ser fram emot att träna och träna och sen få resultat!

Lovisa lägger upp bilder sen! Blev inte så många...


Lina - Vinn conchos till ditt pannband från Kyro Riding Gear
PUBLICERAT: 2011-05-23, 11:37:54 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

synd att det inte gick så bra. bara tränapå



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: